Polityka prywatności

Definicje

Administrator – KP Krzysztof Piórkowski, NIP: 7123457574, ul. Relaksowa 12/25, 20-819 Lublin.

Dane osobowe – informacje dotyczące osoby fizycznej, którą można zidentyfikować lub jest możliwa do zidentyfikowania na podstawie jednego lub kilku szczególnych czynników określających tożsamość fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje zbierane przez pliki cookie i inne podobne technologie.

Polityka – niniejsza Polityka prywatności.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczące ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz swobodnego przepływu tych danych, które także uchyla dyrektywę 95/46/WE.

Serwis – serwis internetowy zarządzany przez Administratora, dostępny pod adresem https://aidemy.pl/#.

Użytkownik – każda osoba fizyczna, która odwiedza Serwis lub korzysta z jednej lub więcej usług lub funkcjonalności wymienionych w Polityce.

Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z Serwisu

W trakcie korzystania przez Użytkownika z Serwisu, Administrator gromadzi dane niezbędne do zapewnienia oferowanych usług oraz rejestruje informacje dotyczące aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej przedstawione są szczegółowe zasady i cele przetwarzania Danych osobowych, które są zbierane podczas użytkowania Serwisu przez Użytkownika.

Korzystanie z serwisu

Dane osobowe użytkowników Serwisu, w tym adresy IP lub inne identyfikatory oraz dane zbierane za pomocą plików cookies i innych podobnych technologii, są przetwarzane przez Administratora w następujących celach:

  • świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym dostęp do treści gromadzonych w Serwisie, co jest niezbędne do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • cele analityczne i statystyczne, które obejmują prowadzenie analiz aktywności i preferencji Użytkowników w celu usprawnienia funkcjonalności i usług, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • ustalanie i dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami, co również jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) i ma na celu ochronę jego praw;
  • działania marketingowe Administratora, które są szczegółowo opisane w sekcji MARKETING.

Aktywność Użytkownika w Serwisie oraz jego dane osobowe są rejestrowane w logach systemowych (specjalne oprogramowanie służące do przechowywania chronologicznego zapisu informacji o zdarzeniach związanych z systemem informatycznym). Informacje zgromadzone w logach są przetwarzane głównie w celu świadczenia usług. Ponadto, Administrator przetwarza te dane w celach technicznych i administracyjnych, dla zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego i jego zarządzania, a także w celach analitycznych i statystycznych, gdzie podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Formularze kontaktowe

W przypadku korzystania z formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie, zależnie od tematu zapytania ofertowego, administratorem danych osobowych Użytkowników jest KP Krzysztof Piórkowski, NIP: 7123457574, ul. Relaksowa 12/25, 20-819 Lublin. Każdy Administrator zapewnia możliwość kontaktu za pomocą elektronicznego formularza kontaktowego. Użycie formularza wymaga podania danych osobowych niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem oraz udzielenia odpowiedzi na zapytanie ofertowe. Użytkownik ma możliwość podania dodatkowych danych, które ułatwią obsługę zapytania. Wprowadzenie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest konieczne do rozpatrzenia i obsługi zapytania; ich brak uniemożliwia realizację zapytania. Wprowadzenie dodatkowych danych jest opcjonalne. Dane osobowe przetwarzane są:

  • w celu identyfikacji nadawcy i obsługi jego zapytania ofertowego nadesłanego poprzez formularz – podstawą prawną jest konieczność przetwarzania danych do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w przypadku danych podanych dobrowolnie podstawą prawną jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratorów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na analizie statystyk zapytań przekazywanych przez Użytkowników poprzez Serwis, aby ulepszać jego funkcjonalność.

Marketing

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celach marketingowych, które obejmują:

  • wysyłanie e-mailowych powiadomień o ofertach lub treściach, które mogą zawierać elementy informacyjne o charakterze handlowym (usługa newslettera);
  • realizację działań związanych z marketingiem bezpośrednim, obejmujących przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz prowadzenie działań telemarketingowych.

Newsletter

Administrator oferuje usługę newslettera na warunkach opisanych w regulaminie, dostępną dla osób, które podały swój adres e-mail w tym celu. Podanie danych jest niezbędne do realizacji usługi newslettera, a ich brak uniemożliwia wysyłkę. Komunikacja w ramach tej usługi może zawierać profilowanie. Dane osobowe są przetwarzane:

  • w celu dostarczania usługi newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • w przypadku wysyłania Użytkownikowi treści marketingowych w ramach newslettera – podstawą prawną, w tym także dla działań profilujących, jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz wyrażona zgoda na otrzymywanie newslettera;
  • w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na analizie aktywności Użytkowników w Serwisie w celu ulepszania funkcjonalności serwisu;
  • w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.

Marketing bezpośredni

Dane osobowe Użytkownika mogą być używane przez Administratora do kierowania treści marketingowych różnymi kanałami, takimi jak e-mail, MMS/SMS lub telefonicznie, pod warunkiem, że Użytkownik wyraził na to zgodę, którą może cofnąć w każdym momencie.

Administrator może również prowadzić marketing bezpośredni za pomocą poczty tradycyjnej. Użytkownicy zostaną osobno poinformowani o takich działaniach marketingowych. Użytkownik ma prawo zgłosić sprzeciw wobec marketingu realizowanego za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

Pliki cookies oraz podobna technologia

Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które są instalowane na urządzeniu Użytkownika korzystającego z Serwisu. Cookies zbierają informacje, które ułatwiają nawigację po stronie internetowej – na przykład przez zapamiętywanie wizyt Użytkownika w Serwisie oraz jego działań.

Cookies „Serwisowe”

Administrator używa tzw. cookie serwisowych głównie w celu zapewnienia usług elektronicznych i podnoszenia jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty dostarczające usługi analityczne i statystyczne używają plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już zapisanych na urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Wśród wykorzystywanych plików cookies znajdują się:

  • pliki cookies z danymi wprowadzonymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies);
  • uwierzytelniające pliki cookies, używane do usług wymagających uwierzytelnienia, na czas trwania sesji (ang. authentication cookies);
  • pliki cookies zapewniające bezpieczeństwo, na przykład wykorzystywane do wykrywania nadużyć w uwierzytelnianiu (ang. user centric security cookies);
  • sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (na przykład pliki cookies odtwarzacza flash) na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);
  • trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika, na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies).

Narzędzia analityczne i marketingowe stosowane przez partnerów administratora

Administrator wraz z Partnerami wykorzystuje różnorodne technologie i narzędzia służące do analizy i marketingu. Poniżej przedstawiono ogólne informacje o tych narzędziach. Więcej szczegółów na ich temat dostępnych jest w polityce prywatności poszczególnych partnerów.

Google Analytics

Pliki cookies Google Analytics to pliki używane przez firmę Google do analizowania sposobu, w jaki Użytkownik korzysta z Serwisu, oraz do tworzenia statystyk i raportów o działaniu Serwisu. Google nie wykorzystuje zgromadzonych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w sposób umożliwiający identyfikację. Szczegółowe informacje dotyczące zakresu i zasad zbierania danych przez tę usługę dostępne są pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

Zarządzanie ustawieniami cookies

żywanie plików cookies do zbierania danych, w tym dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania jego zgody. Użytkownik może wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Stosowanie plików cookies jest dozwolone bez zgody tylko wtedy, gdy są one niezbędne do świadczenia usługi telekomunikacyjnej, np. transmisji danych niezbędnych do wyświetlenia treści. Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookies jest możliwe przez zakładkę „Ustawienia prywatności” na Serwisie oraz poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat są dostępne pod poniższymi linkami:

Użytkownik ma możliwość sprawdzenia aktualnych ustawień prywatności dla używanej przeglądarki na stronach:

Okres przetwarzania danych osobowych

Czas przetwarzania danych osobowych przez Administratora jest uzależniony od rodzaju oferowanej usługi oraz celu przetwarzania. Zasadniczo dane są przetwarzane przez okres świadczenia usługi lub realizacji zamówienia, aż do momentu wycofania wyrażonej zgody lub do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu w przypadkach, gdy przetwarzanie opiera się na prawnie uzasadnionym interesie Administratora.

Okres przetwarzania może zostać przedłużony, jeśli jest to niezbędne dla ustalenia, dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi. Po zakończeniu tego okresu, dane mogą być przetwarzane tylko w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa. Po upływie tego czasu dane są bezpowrotnie usuwane lub anonimizowane.

Uprawnienia użytkownika

Użytkownik ma prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Posiada również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego odpowiedzialnego za ochronę danych osobowych.

Jeżeli przetwarzanie danych Użytkownika opiera się na zgódzie, istnieje możliwość jej wycofania w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem za pomocą poczty elektronicznej na adres kontakt@aidemy.pl lub za pomocą poczty tradycyjnej na adres wskazany wcześniej.

Użytkownik może również wnosić sprzeciw wobec przetwarzania jego danych w celach marketingowych, jeśli dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Ma także prawo do wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją w innych przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, na przykład w ramach realizacji celów analitycznych i statystycznych.

Odbiorcy danych

W ramach świadczenia usług, dane osobowe Użytkowników będą udostępniane zewnętrznym podmiotom, w tym przede wszystkim dostawcom systemów informatycznych, bankom i operatorom płatności, firmom księgowym, kurierom (w celu realizacji zamówień), agencjom marketingowym (w zakresie świadczenia usług marketingowych) oraz firmom powiązanym z Administratorem, w tym spółkom należącym do jego grupy kapitałowej. Dane Użytkowników korzystających z usług szkoleniowych zostaną przekazane dostawcom narzędzi edukacyjnych.

Administrator zastrzega sobie również prawo do ujawnienia określonych informacji o Użytkowniku właściwym organom lub osobom trzecim, które zgłoszą żądanie ich otrzymania, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Przekazywanie danych poza EOG

Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od standardów określonych przez prawo europejskie. Z tego względu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to niezbędne, i zawsze z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, co realizowane jest poprzez:

  • współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w krajach, dla których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą zapewnienie odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych;
  • stosowanie standardowych klauzul umownych przygotowanych przez Komisję Europejską;
  • stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, które zostały zatwierdzone przez odpowiedni organ nadzorczy.

Administrator informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG już na etapie ich zbierania.

Bezpieczeństwo danych osobowych

Administrator systematycznie przeprowadza analizę ryzyka, aby zapewnić, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się w sposób bezpieczny. Przede wszystkim gwarantuje to, że dostęp do danych mają wyłącznie osoby upoważnione, i to tylko w zakresie niezbędnym do wykonania ich obowiązków. Administrator dba również o to, aby wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i realizowane wyłącznie przez uprawnionych pracowników oraz współpracowników.

Ponadto, Administrator podejmuje wszystkie konieczne kroki, aby jego podwykonawcy oraz inne współpracujące z nim podmioty również zapewniały stosowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa, zawsze gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

Dane kontaktowe

Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail kontakt@aidemy.pl.

Zmiany polityki prywatności

olityka jest regularnie przeglądana i aktualizowana w miarę potrzeb. Obowiązująca wersja Polityki została przyjęta i jest stosowana od roku 2024.