§1 Definicje
- Formularz kontaktowy – formularz dostępny na stronie internetowej www.aidemy.pl, umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
- Klient – osoba korzystająca z funkcjonalności Sklepu Internetowego, zamierzająca zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży z Usługodawcą.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Produkt – dostępny w Sklepie Internetowym produkt fizyczny, towar z elementami cyfrowymi, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę z podmiotem o świadczenie usług w ramach Portalu bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sklep Internetowy – sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.aidemy.pl.
- Usługodawca – KP Krzysztof Piórkowski, NIP: 7123457574, ul. Relaksowa 12/25, 20-819 Lublin.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu z Usługodawcą.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej www.aidemy.pl, umożliwiający złożenie Zamówienia.
§2 Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania Umów Sprzedaży Produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego i warunki odstąpienia od Umów Sprzedaży, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep internetowy działający pod adresem www.aidemy.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Każdy Usługobiorca, z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z usług Sklepu Internetowego www.aidemy.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
§3 Zawarcie umowy sprzedaży
- Sklep Internetowy www.aidemy.pl prowadzi sprzedaż Produktów i Usług za pośrednictwem sieci Internet.
- Produkty są wolne od wad fizycznych i prawnych. Informacje dotyczące funkcjonalności lub kompatybilności i interoperacyjności Produktów będących towarami z elementami cyfrowymi, treściami cyfrowymi albo usługami cyfrowymi, zawarte są w ofercie danego Produktu w Sklepie Internetowym.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów obowiązującego prawa. Klient, składając Zamówienie, składa Usługodawcy ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu w Sklepie Internetowym.
- Ceny Produktu widoczne w Sklepie Internetowym zawierają wszystkie składniki ceny, w tym VAT, z wyłączeniem kosztów dostawy.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ewentualne zmiany cen Produktu w Sklepie Internetowym, w tym promocje i rabaty, które nastąpiły po dacie złożenia Zamówienia, pozostają bez wpływu na cenę ustaloną w Zamówieniu złożonym przez Klienta.
- Zamówienia można składać online poprzez wypełnienie Formularza zamówienia.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest założenie konta Klienta w Sklepie Internetowym, zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- W przypadku, gdy Usługodawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem realizacji Umowy sprzedaży, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy Sprzedaży z Klientem, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
- W sytuacji, o której mowa w ust. 8 powyżej, Klientowi przysługuje prawo:
9.1 przyjęcia proponowanych przez Usługodawcę zmian Umowy Sprzedaży albo odstąpienia od Umowy Sprzedaży za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Klienta świadczeń i bez obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
9.2 O swojej decyzji Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Usługodawcę. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do czasu uzyskania informacji od Klienta. - W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży na podstawie ust. 9 powyżej lub gdy Usługodawca odwołuje wykonanie Umowy Sprzedaży z przyczyn niezależnych od Klienta, Klientowi przysługuje natychmiastowy zwrot całości kwoty uiszczonej na rzecz Usługodawcy.
§4 Odstąpienie od umowy
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia przez Klienta Zamówienia na aidemy.pl (kliknięcie przycisku „Zamawiam” lub innego o podobnym znaczeniu), chyba że w opisie Produktu w Sklepie Internetowym wskazano inaczej. Jeżeli na wyraźne żądanie Klienta wykonywanie usługi ma się rozpocząć przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży, Usługodawca wymaga od Klienta złożenia oświadczenia:
1.1 zawierającego takie wyraźne żądanie,
1.2 że przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży z chwilą jej pełnego wykonania przez Usługodawcę. - Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjęcie oferty poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
3.1 potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
3.2 treść niniejszego Regulaminu w formacie pdf,
3.3 pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy lub informację o udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w - Każda Umowa sprzedaży będzie potwierdzana odpowiednim dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
- Usługodawca dostarcza Klientowi Produkt lub usługę w wyznaczonym w Formularzu terminie po zawarciu Umowy Sprzedaży i zaksięgowaniu lub potwierdzeniu uiszczenia ceny Produktu przez Klienta.
§5 Sposoby płatności
- Obsługę procesu zamówienia Produktu, w tym obsługę płatności za Produkty oraz realizację obowiązków, o których mowa w §3 i §4 powyżej, Usługodawca powierzył podmiotowi prowadzącemu serwis PayU dostępny pod adresem www.payu.pl. Podmiot prowadzący PayU działa w tym zakresie w imieniu i na rzecz Usługodawcy.
- Usługodawca umożliwia opłacenie Zamówienia za pośrednictwem metod płatności dostępnych w PayU.
- Po skompletowaniu Zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu jego realizacji, w tym opłacenia, Klient zostanie przekierowany na odpowiednią podstronę PayU po kliknięciu w odpowiedni przycisk.
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności, Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich i zagranicznych banków.
- Usługa zostanie wykonana dopiero po jej opłaceniu.
§6 Reklamacja produktu
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klienta określa art. 43a i następne ustawy o prawach konsumenta.
- Reklamacje dotyczące Produktu Klient powinien kierować do Usługodawcy za pośrednictwem poczty na adres:
KP Krzysztof Piórkowski
ul. Relaksowa 12/25
20-819 Lublin - W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
- W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §7 ust. 9 Regulaminu, nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana zgodnie z kanałem komunikacji wskazanym przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym.
§7 Prawo odstąpienia od umowy
- Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, Klient ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży zgodnie z art. 27 i następnymi ustawy o prawach konsumenta.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji.
- W celu odstąpienia od Umowy sprzedaży Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do Regulaminu.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał na adres Usługodawcy wskazany w §6 ust. 2 Regulaminu informację dotyczącą odstąpienia od Umowy sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Usługodawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Klient wykonuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży po zgłoszeniu żądania, o którym mowa w §4 ust. 1 powyżej – wówczas Klient ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta do opłacenia Zamówienia, chyba że Klient zgodził się na inne rozwiązanie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
7.1 o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
7.2 w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
7.3 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
7.4 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
7.5 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
7.6 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7.7 w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
7.8 o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
7.9 o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
7.10 dostarczanie treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcą utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Klientowi potwierdzenie, o którym mowa w §4.3. powyżej - Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży przysługuje zarówno Usługodawcy, jak i Klientowi.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest objęty ochroną przewidzianą odpowiednimi przepisami prawa, pod warunkiem, że Umowa sprzedaży lub umowy o świadczenie Usług Elektronicznych, które zawiera z Usługodawcą, nie mają charakteru zawodowego.
- Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 9 powyżej, jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
- niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
- odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z §6 Regulaminu,
- prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z §7 Regulaminu.
- Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 9 powyżej, traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa sprzedaży, którą zawarł z Usługodawcą, posiada charakter zawodowy, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego przedsiębiorcę działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§8 Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- wysyłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego,
- założenie konta / profilu klienta,
- możliwość kontaktu z osobistym opiekunem,
- indywidualna konsultacja dedykowana Klientowi,
- newsletter,
- dostęp do grup i społeczności.
- Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców Sklepu Internetowego odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu Internetowego treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Sklepu Internetowego i prezentowanych w nim materiałów.
§9. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Usługi Elektroniczne świadczone przez Usługodawcę są bezpłatne.
- Okres obowiązywania umowy:
2.1. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej składanie Zamówień w Sklepie Internetowym jest zawierana na czas określony i kończy się w momencie złożenia Zamówienia lub gdy Usługobiorca przestaje składać zamówienia.
2.2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej wysyłanie wiadomości do Usługodawcy przez Formularz Kontaktowy jest zawierana na czas określony i kończy się z chwilą wysłania wiadomości lub zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
2.3. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej założenie konta/profilu klienta jest zawierana na czas określony i kończy się z chwilą likwidacji konta/profilu klienta.
2.4. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej kontakt z opiekunem jest zawierana na czas określony i kończy się z chwilą likwidacji konta/profilu klienta.
2.5. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej indywidualną konsultację dedykowaną Klientowi jest zawierana na czas określony i kończy się z chwilą zakończenia konsultacji.
2.6. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej otrzymywanie newslettera jest zawierana na czas określony i kończy się z chwilą rezygnacji Usługobiorcy z newslettera.
2.7. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej korzystanie z grup i społeczności jest zawierana na czas określony i kończy się z chwilą zamieszczenia wiadomości przez Usługobiorcę na forum lub zamknięcia/usunięcia konta na forum. - Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Usługodawcy:
3.1. Komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu.
3.2. Dostęp do poczty elektronicznej.
3.3. Przeglądarka internetowa.
3.4. Włączenie Cookies oraz Javascript w przeglądarce internetowej. - Klient jest zobowiązany do:
4.1. Korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
4.2. Wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
4.3. Powstrzymania się od zamieszczania w Sklepie Internetowym, w szczególności w Formularzu kontaktowym lub w Formularzu zamówienia, treści o charakterze bezprawnym.
§10 Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych
- Reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych świadczonych przez Sklep Internetowy można zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@aidemy.pl lub na adres Usługodawcy określony w § 6 ust. 2 Regulaminu.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć jak najwięcej informacji i szczegółów związanych z reklamacją, w tym rodzaj i datę zaistnienia problemu oraz dane kontaktowe zgłaszającego.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania.
- W przypadku reklamacji zgłaszanej przez Klienta będącego Konsumentem lub przez podmiot wskazany w § 7 ust. 9 Regulaminu, nieustosunkowanie się do reklamacji w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia oznacza jej automatyczne uwzględnienie.
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na kanał komunikacji określony przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym.
§11 Własność intelektualna
- Sprzedawca informuje Kupującego, że treści dostępne na Stronie oraz cyfrowe treści sprzedawane za pośrednictwem Strony mogą być uznane za utwory objęte ochroną ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie należą do Sprzedawcy.
- Sprzedawca uprzedza Kupującego, że rozpowszechnianie treści chronionych prawem autorskim bez zgody Sprzedawcy, poza przypadkami dozwolonego użytku osobistego, jest naruszeniem praw autorskich należących do Sprzedawcy i może prowadzić do odpowiedzialności cywilnej lub karnej.
- Naruszenie praw autora, w tym plagiat i inne naruszenia praw autorskich i pokrewnych, takie jak bezprawne rozpowszechnianie kursu (art. 116), bezprawne utrwalanie lub zwielokrotnianie kursu w celu rozpowszechniania (art. 118), a także produkcja, obrót, reklama, posiadanie, przechowywanie lub wykorzystanie urządzeń lub ich komponentów przeznaczonych do nielegalnego usuwania lub omijania zabezpieczeń przed nielegalnym odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem (art. 118(1)) są zabronione.
- Naruszenie tych przepisów może skutkować pociągnięciem do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
§12. Opinie o produktach
- W Sklepie Internetowym Usługodawca oferuje Klientom możliwość oceniania Produktów poprzez komentarze opisowe lub graficzne. System ocen pomaga zbierać i dzielić się subiektywnymi opiniami Klientów o Produktach, co może wpływać na decyzje zakupowe innych Klientów.
- Prawo do wystawienia oceny ma wyłącznie Klient, który zakupił Produkt.
- Wystawianie opinii nie jest ograniczone czasowo.
- Osoba, która nie zakupiła Produktu, nie ma możliwości wystawienia oceny.
- Po wystawieniu, ocena jest publikowana na podstronie Sklepu Internetowego produktu w formie opisowej lub graficznej, wraz z informacjami o autorze i dacie wystawienia oceny.
- Ogólna ocena Produktu w Sklepie Internetowym, oparta na sumie wszystkich ocen, jest widoczna jako średnia arytmetyczna ocen tego Produktu.
- Ocena wystawiona przez Klienta powinna odzwierciedlać rzeczywistą ocenę Produktu i nie może zawierać:
7.1 treści niezgodnych z prawem, obraźliwych, dyskryminujących, pornograficznych, nawołujących do nienawiści, rasistowskich, ksenofobicznych, wulgarnych;
7.2 danych osobowych lub dostępowych;
7.3 treści reklamowych, linków do innych stron internetowych;
7.4 treści generowanych automatycznie, w szczególności przez boty lub AI. - Autor oceny ponosi wyłączną odpowiedzialność za jej treść.
- Usługodawca nie modyfikuje treści ocen, jednak zastrzega sobie prawo do ich usunięcia lub zablokowania, jeśli:
9.1 treść oceny łamie zasady Regulaminu lub obowiązujące prawo;
9.2 ocena zawiera znaki czyniące ją nieczytelną lub istnieje podejrzenie obecności złośliwego oprogramowania;
9.3 z treści i charakteru oceny wynika, że została wystawiona przez pomyłkę lub bez zapoznania się z Produktem. - W momencie publikacji opinii w Sklepie Internetowym, autor wyraża bezwarunkową i nieograniczoną czasowo zgodę na publikację swojej oceny, w całości lub części, w Sklepie Internetowym lub na kanałach social media Usługodawcy.
§13 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy są zawierane zgodnie z prawem polskim.
- Jeśli jakikolwiek fragment Regulaminu jest niezgodny z obowiązującym prawem, w jego miejsce stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikające z Umów Sprzedaży między Usługodawcą a Konsumentami są najpierw próbowane rozwiązać drogą negocjacji, w celu polubownego rozwiązania. Jeżeli to okaże się niemożliwe lub niesatysfakcjonujące, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1 Spory między Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym Konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w § 7 ust. 9 Regulaminu, podlegają właściwym sądom zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
4.2 Spory między Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) nie będącym Konsumentem ani przedsiębiorcą, o którym mowa w § 7 ust. 9 Regulaminu, podlegają sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy. - Klient będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w tym przez złożenie wniosku o mediację lub rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny po zakończeniu postępowania reklamacyjnego (wniosek dostępny na stronie http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich dostępny jest na stronie http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może również skorzystać z bezpłatnej pomocy rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń jest bezpłatne.
- Dla polubownego rozwiązania sporu Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§14. Gwarancja satysfakcji 14 dni
- Klient ma prawo zażądać zwrotu wniesionej opłaty za Kurs, jeżeli uzna, że nie spełnia on jego oczekiwań. Aby otrzymać zwrot, należy przesłać prośbę na adres określony w §6 ust. 2 Regulaminu.
- Prawo do żądania zwrotu można zrealizować w ciągu 14 dni od daty realizacji szkolenia.
- Jeżeli płatność została dokonana w ratach, Klientowi zwrócona zostanie suma wszystkich dotychczas wniesionych rat.
- Zwrot środków nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia prośby o zwrot na rachunek bankowy Klienta, z którego dokonano płatności.
- Prawo do zwrotu przysługuje zarówno osobom, które zakupiły Kurs w celach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, jak i konsumentom, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej.